• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
آگاهانه رسمی بپوشیم

معرفی 9 مدل کفش رسمی مردانه

  • کد خبر : 1522
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
معرفی 9 مدل کفش رسمی مردانه
کفش‌های رسمی مردانه، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع کفش‌ها هستند که معمولاً از موادی مانند چرم، پارچه یا ترکیبی از این دو ساخته می‌شوند و دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را برای استفاده در موقعیت‌های مختلف مناسب می‌کند.

آشنایی با انوع کفش رسمی مردانه، به شما کمک می‌کند تا بدانید در موقعیت‌های مختلف مانند محل کار، جلسات مهم یا عروسی، کدامیک برای شما مناسب‌تر است. کفش های رسمی معمولاً دارای بند هستند. این راهنمای معرفی کفش مردانه، به شما کمک می‌کند تا زمان خرید این سبک از کفش، تصمیمات عاقلانه‌تری بگیرید. هنگامی که با انواع مدل‌های کفش رسمی آشنا شوید در هر مراسمی به بهترین شکل ظاهر خواهید شد.

در این راهنمای خرید، به برسی و معرفی 9 مدل کفش رسمی مردانه پرداخته‌ایم؛

  1. آکسفورد

کفش‌های آکسفورد، یکی از رایج‌ترین انواع کفش‌های رسمی مردانه هستند. این کفش‌ها معمولاً دارای بندهایی هستند که از روی زبانه کفش عبور می‌کنند. قابل تشخیص‌ترین ویژگی کفش آکسفورد “بند بسته” آن است. این مدل از کفش، معمولاً برای استفاده در موقعیت‌های رسمی بسیار مناسب هستند.

از اوایل قرن نوزدهم در دانشگاه آکسفورد در انگلستان، این مدل از کفش‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کردند. این کفش‌ها در ابتدا توسط دانشجویان دانشگاه آکسفورد پوشیده می‌شدند و به تدریج به محبوبیت بیشتری دست یافتند و به یکی از انواع اصلی کفش‌های رسمی مردانه تبدیل شدند. آکسفوردها عمدتاً به دلیل ​​توانایی آن‌ها برای ست کردن با هر لباسی محبوب هستند.

معرفی کفش مردانه آکسفورد

2. دربی

دربی‌ها اغلب به اشتباه به عنوان آکسفورد دسته‌بندی می‌شوند، زیرا ظاهر آنها بسیار شبیه و تفاوت آنها بسیار ظریف است. گرچه دربی را می‌توان در محیط‌های رسمی پوشید، اما غیررسمی‌تر از آکسفورد است. تفاوت اصلی بین کفش‌های دربی و آکسفورد در نحوه اتصال بندها به کفش است. بند کفش آکسفورد به صورت به هم چسبیده و کاملا بسته در قسمت جلوی کفش است. اما در کفش دربی اینطور نیست. ناحیه قرارگیری بند کاملا باز و به صورت آزاد و با فاصله از هم قرار گرفته‌ است.

معرفی کفش مردانه دربی

3. بلاچر

کفش‌هایی با جزییاتی کمتر از کفش دربی اما شبیه به یکدیگر هستند. کفش‌های مدال بلاچر، یک کفش با ساختار کاملا یکپارچه هستند. معمولا کفش‌های بلاچر نسبت به کفش دربی راحتی بیشتری را فراهم می‌کند.  تفاوت اصلی بین مدل دربی و بلاچر این است که در دربی دوخت اطراف به چند تکّه تقسیم شده و به پشت کفش می‌رسد، اما در بلاچر یک تکه است.

معرفی کفش مردانه مدل بلوچر

4. بوت چلسی

این مدل نیم بوت راحت که در دوران ویکتوریا نشأت گرفت، دارای پنجه گرد و رویه‌ای ساده و بدون طرح است که تا بالای مچ پا می‌رسد و روی مچ پا را می‌پوشاند. ساده بودن این کفش باعث می‌شود که که این کفش با انواع مختلفی از لباس‌ها ست شود. بوت چلسی عموما از جنس چرم یا جیر ساخته می‌شود و دو طرف آن به صورت کشی است که به راحتی پوشیده و درآورده می‌شود. ای مدل به صورت نوک گرد یا نوک تیز است که نوک گرد ظاهری کلاسیک‌تر و نوک تیز ظاهری مدرن‌تر دارد.

معرفی بوت مردانه چلسی

5. لوفر (کالج)

کفش لوفر، یک کفش بسیار ساده است که بدون بند و چسب است و به راحتی در پا قرار می‌گیرد. این کفش‌ها عموما کفی تخت دارند و بدون پاشنه هستند. وقتی صحبت از انواع مختلف کفش‌های مردانه می‌شود، کفش‌های لوفر در دسته غیررسمی‌ترین کفش‌ها قرار می‌گیرند. مدل لوفر در ایران به کفش‌های کالج معروف هستند که از جنس چرم یا جیر ساخته می‌شود.

معرفی کفش مردانه لوفر6. بروگ

کفش‌های بروگ سبکی از آکسفورد، بلوچر یا لوفر هستند که با طراحی سوراخ‌دار که در امتداد لبه چرم بر روی آن هم پوشانده شده است. همین مورد علت اصلی زیبایی و منحصر به فرد بودن این کفش است. به طور خلاصه، این کفش برای موقعیت‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تقریبا نیمه‌رسمی نیز هستند، یعنی می‌توان با شلوار جین نیز این مدل از کفش‌های مردانه را پوشید. در نهایت این نکته را هم در نظر داشته باشید که کفش‌های آکسفورد، دربی و مونک نیز به صورت بروگ طراحی می‌شوند.

معرفی کفش مردانه بروگ

7.  بوت چوکا

این مدل نیم‌بوت‌های مردانه دارای بند هستند و زبانه کفش به مانند کفش‌های دربی باز است  و معمولا از جنس جیر و به رنگ کرم یا قهوه‌ای روشن ساخته می‌شوند. اصلی‌ترین مشخصه بوت‌های چوکا، داشتن دو یا سه سوراخ برای بستن بند کفش است که آن را نسبت به بوت چلسی متمایز می‌کند. به همین دلیل ظاهر شیک‌تری برای موقعیت‌های رسمی دارند. همچنین به دلیل طراحی ساده و کلاسیک بوت‌های چوکا می‌توانیم از آن‌ها در استایل‌های مختلفی استفاده کنیم.

معرفی بوت مردانه چوکا

مقاله مرتبط نقد و بررسی برند کفش پاما را بخوانید.

8. کفش مانک استرپ (Monk Strap)

الگوی اصلی این مدل کفش که به آن سگک دار یا راهب می‌گویند، از کفش‌های آکسفورد گرفته شده است. مشخصه اصلی کفش‌های مانک استرپ یا راهب، این است که به جای بند، از سگک برای محکم کردن پا در کفش استفاده می‌شود که قابلیت تنظیم سایز روی کفش را دارد. مدل مانک یه دو صورت یک و دو سگک در بازار موجود هستند. در یک بازه زمانی مدل سه سگک آن هم عرضه شد اما به دلیل استقبال کم، این مدل با شکست مواجه شد.

معرفی کفش مردانه بند راهب 9. کفش مدل قایقی

آخرین کفشی که در این راهنما به آن می‌پردازیم، یکی از معروف‌ترین کفش‌های دنیا، یعنی کفش‌ قایقی یا داک‌ساید است. همان طور که از اسم این مدل مشخص است، کفش­‌های قایقی توسط ملوانان پوشیده می‌­شدند؛ اما از دهه‌ی 1970 به بعد، این کفش‌ها تبدیل به مدل‌هایی معمول در مناطق ساحلی بدل شدند. کفش‌های قایقی معمولا به‌صورت دربی یا بلوچر در سبک لوفر عرضه می‌شوند که بند کفش‌های چرمی روی زبانه کفش بسته می‌شود. جنس رویه‌ی این نوع از کفش‌ها معمولا از چرم  یا کتان است که به شکل تخت، همراه با زیره‌ای از جنس لاستیک تولید می‌شوند. زیره آن به گونه‌ای طراحی شده تا از لیز خوردن در مکان‌های خیس جلوگیری شود. رویه‌ی چرمی این کفش‌ها معمولاً روغنی هستند که در مقابل آب و رطوبت آسیبی به آن وارد نشوند.

معرفی کفش مردانه قایقی 

کفش‌های مردانه در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام برای موقعیت خاصی مناسب هستند. در این مقاله سعی کردیم تا معرفی جامع از مدل‌های مختلف را ارائه دهیم. شما هم اگر تجربه خرید مدل‌های کفش مردانه را دارید با صدای تولید در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1522
  • نویسنده : هانی قلبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : صدای تولید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.