• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
استقبال گسترده مردم از لوازم خانگی هوشمند در نمایشگاه چین

بازار جذاب لوازم خانگی هوشمند

  • کد خبر : 1140
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
بازار جذاب لوازم خانگی هوشمند
لوازم خانگی هوشمند، در جشنواره پاییزه و تعطیلات ملی چین که اخیراً به پایان رسیده فروش بالایی را تجربه کردند. محصولات لوازم خانگی هوشمند، مانند جاروبرقی رباتی و ماشین ظرفشویی هوشمند، فروش پررونقی داشته‌اند و از محبوبیت فزاینده‌ای در میان مصرف‌کنندگان چینی برخوردار هستند، که به گفته کارشناسان صنعت، احتمالاً به موتور رشد مصرف جدید تبدیل خواهد شد.

ژائو میمی، دستیار رئیس شرکت مشاوره All مستقر در پکن، گفت که خریداران چینی تقاضای فزاینده‌ای را برای لوازم خانگی با کیفیت بالا نشان داده‌اند که با تکرار و ارتقاء عملکردها و فناوری‌های محصول، و مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی برای تحریک مصرف به تدریج اعمال می شود.

ژائو انتظار دارد که بازار لوازم خانگی داخلی در سال جاری شاهد بهبودی باشد که احتمالاً به 3 تا 4 درصد خواهد رسید. AVC اعلام کرد درآمد بخش لوازم خانگی چین در سال 2022 به 708.1 میلیارد یوان (96.8 میلیارد دلار) رسید که 7.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

لوازم خانگی هوشمند، کلید مصرف

لوازم خانگی هوشمند در طول جشنواره ترکیبی اواسط پاییز و تعطیلات روز ملی که اخیراً به پایان رسیده است، فروش بالایی را تجربه کردند. خرده‌فروش آنلاین Suning.com می‌گوید فروش ماشین‌های ظرفشویی هوشمند و جاروبرقی‌های روباتی به ترتیب 154 و 83 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در طول 8 روز وقفه افزایش یافته است، در حالی که حجم معاملات تلویزیون‌های 80 اینچی و بالاتر بیش از 200 درصد افزایش یافته است.

تولیدکنندگان لوازم خانگی چینی، از جمله Ecovacs Robotics و Midea Group، به بخش ربات‌های جاروبرقی پیشرفته توجه دارند و تلاش‌ها را در تحقیق و توسعه فناوری ناوبری هوشمند پیشرفته افزایش می‌دهند.

کیان چنگ، نایب رئیس و مدیرعامل Ecovacs، گفت که این شرکت در سال گذشته 740 میلیون یوان در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشت و افزود که او از چشم‌انداز بازار جاروبرقی رباتیک داخلی خوش‌بین است.

Midea مجموعه‌ای از محصولات ربات تمیزکننده کف مجهز به فناوری ناوبری هوشمند و LiDAR با دقت بالا را روانه بازار کرده است که از نور لیزر برای اندازه‌گیری فواصل و نقشه‌برداری محیط اطراف استفاده می‌کند و معمولاً در وسایل نقلیه رانندگی خودران استفاده می‌شود.

لوازم خانگی هوشمند، کلید مصرف

بر اساس یادداشت تحقیقاتی بانک سرمایه گذاری China International Capital Corp، ضریب نفوذ بازار ربات‌های کف شوی در خانوارهای شهری چین به طور پیوسته در حال رشد بوده و از حدود 3 درصد در سال 2017 به نزدیک به 10 درصد در سال 2022 رسیده است.

کارشناسان می گویند محبوبیت روزافزون جاروبرقی های هوشمند با قابلیت کنترل صوتی و قابلیت ناوبری هوشمند، تقاضای جهانی برای چنین محصولاتی را افزایش داده است.

ژانگ یانبین، محقق مستقل در بخش لوازم خانگی، گفت: «صنعت لوازم خانگی هوشمند اکنون به لطف پیشرفت در اینترنت اشیا، داده های بزرگ و سایر فناوری ها با جهش در حال توسعه است و با افزایش نیاز مردم به بخش خانه‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، با شیوه‌های زندگی بدیع‌تر، آینده امیدوارکننده‌ای دارد.

علاوه بر این، AVC گفت: درآمد فروش ماشین‌های ظرفشویی هوشمند در دوره ژانویه تا آگوست به 6.72 میلیارد یوان رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6.5 درصد افزایش داشته است.

لیانگ ژنپنگ گفت: خریداران چینی اهمیت زیادی به ایمنی و سلامت داده‌اند و ترجیح می‌دهند لوازم خانگی ممتاز و هوشمند با پشتیبانی از فناوری‌های نوآورانه بخرند که به آزادسازی بیشتر پتانسیل مصرف و تقویت ارتقای صنعت سنتی تولید لوازم خانگی کمک می‌کند. یک تحلیلگر مستقل لوازم الکترونیکی مصرفی

وانگ هونگجی، مدیر کل بخش تجارت کالاهای سفید در شرکت تحقیقاتی China Market Monitor Co Ltd گفت: «بازیابی مصرف سرعت بیشتری گرفته است و صنعت لوازم خانگی هوشمند در سال جاری شاهد بازگشت قابل توجهی خواهد بود.

وانگ گفت که شرکت‌های کوچک و متوسط ​​لوازم خانگی باید رقابت‌پذیری خود را با راه‌اندازی محصولات لوازم خانگی جدید، سازگار با محیط‌زیست و هوشمند برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کنندگان، به‌ویژه در مناطق روستایی، بهبود بخشند.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1140
  • نویسنده : هانی قلبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : www.chinadaily.com.cn
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.