در حالی که آحاد جامعه نسبت به قیمت 300 تا 500 میلیونی خودروهای داخلی معترض هستند، آقای مهندس علیآبادی اصرار به واردات و تولید خودروهای برقی دارند که به مراتب گرانتر از خودروهای داخلی هستند. برای مثال تاکسیهای رونمایی شده در این مراسم از نوع جک E50A بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به شهرداری فروخته شدهاند.
مقاله مرتبط «ارزانترین باتری همقیمت کوییک!» را مطالعه فرمایید.
معلوم نیست این تاکسیهای میلیاردی در کجای شهر تهران و با چه نرخی قرار است مسافرکشی کنند. از طرفی کدام راننده تاکسی امکان خرید تاکسی 1 میلیارد و سیصد میلیون تومانی را دارد. اینها سوالات و ابهاماتی است که وزیر صمت و شهردار محترم تهران بایستی به آنها پاسخ بدهند.
پیش از این شهردار تهران با تاکید بر اینکه بشدت دنبال برقیسازی ناوگان در بخش اتوبوس، مینیبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت هستیم، گفته بود: امسال اقدامات ما در حوزه توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل آغاز شده و در سال بعد به اوج خواهد رسید.
براساس این گزارش انعقاد قرارداد برای ورود ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون و ۱۰۰ هزار موتور برقی گام مهمی بود که در سفر به چین برای برقیسازی ناوگان حمل و نقل پایتخت برداشته شد.
مراسم رونمایی از تاکسیهای برقی پایتخت با حضور علیرضا زاکانی شهردار و برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.