• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
مهندس علی‌آبادی در مراسم رونمایی از تاکسی برقی‌ ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومانی

«قیمت خودرو برقی با بنزینی تفاوت چندانی ندارد»

  • کد خبر : 2397
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
«قیمت خودرو برقی با بنزینی تفاوت چندانی ندارد»
مهندس علی‌آبادی در مراسم رونمایی از 198 خودرو برقی پایتخت در جمع خبرنگاران ادعا کردند «تاکسی‌های برقی به لحاظ قیمت هم‌تراز خودروی بنزینی هستند». در صورتی که تنها قیمت باتری خودروهای برقی (آن هم کم‌ظرفیت‌ترین باتری) به اندازه قیمت کارخانه کوییک و پژو پارس است!

در حالی که آحاد جامعه نسبت به قیمت 300 تا 500 میلیونی خودروهای داخلی معترض هستند، آقای مهندس علی‌آبادی اصرار به واردات و تولید خودروهای برقی دارند که به مراتب گران‌تر از خودروهای داخلی هستند. برای مثال تاکسی‌های رونمایی شده در این مراسم از نوع جک E50A بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به شهرداری فروخته شده‌اند.

مقاله مرتبط «ارزان‌ترین باتری هم‌قیمت کوییک!» را مطالعه فرمایید.

معلوم نیست این تاکسی‌های میلیاردی در کجای شهر تهران و با چه نرخی قرار است مسافرکشی کنند. از طرفی کدام راننده تاکسی امکان خرید تاکسی 1 میلیارد و سیصد میلیون تومانی را دارد. این‌ها سوالات و ابهاماتی است که وزیر صمت و شهردار محترم تهران بایستی به آن‌ها پاسخ بدهند.

پیش از این شهردار تهران با تاکید بر اینکه بشدت دنبال برقی‌سازی ناوگان در بخش اتوبوس، مینی‌بوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت هستیم، گفته بود: امسال اقدامات ما در حوزه توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل آغاز شده و در سال بعد به اوج خواهد رسید.

براساس این گزارش انعقاد قرارداد برای ورود ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون و ۱۰۰ هزار موتور برقی گام مهمی بود که در سفر به چین برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل پایتخت برداشته شد.

مراسم رونمایی از تاکسی‌های برقی پایتخت با حضور علیرضا زاکانی شهردار و برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=2397

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.