• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
ماشین لباسشویی سامسونگ میکروپلاستیک را تا 54 درصد کاهش می دهد

کاهش 54 درصدی میکروپلاستیک در لباسشویی‌های سامسونگ

  • کد خبر : 1085
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کاهش 54 درصدی میکروپلاستیک در لباسشویی‌های سامسونگ
در اوایل سال گذشته، مدیران سامسونگ و پاتاگونیا برای شروع بحث در مورد توسعه راه حلی برای کاهش میکروپلاستیک‌هایی که هنگام شستن از لباس‌ها ریخته می‌شوند، ملاقات کردند. میکروپلاستیک‌ها تاثیر زیادی بر محیط زیست دارند و نه تنها اکوسیستم دریایی بلکه سلامت انسان‌ها را نیز تهدید می‌کنند.

چیوونگ یون، مدیر پروژه مشترک و به عنوان کسی که روی استراتژی ESG فعالیت می‌کرد، گفت: «از آنجایی که بخش لوازم دیجیتال سامسونگ قبلاً تحقیقات خود را برای کاهش میکروپلاستیک‌ها انجام می‌داد، ما توانستیم یک تفاهم متقابل ایجاد کنیم و به سرعت با هم همکاری کنیم. حمایت پاتاگونیا به ما انگیزه و اعتماد به نفس داد تا توسعه یک راه حل عملی را تسریع کنیم و آن را تجاری سازی کنیم.»

به منظور بررسی دقیق و عینی این که میکروپلاستیک‌ها در حال کاهش هستند، شرکت‌ها به کمک یک موسسه تحقیقاتی در این زمینه نیاز داشتند. پاتاگونیا سازمان غیرانتفاعی تحقیقات حفاظت از دریا Ocean Wise Plastics Lab را به سامسونگ معرفی کرد.

 

Ocean Wise Plastics Lab

یک سال پس از شروع توسعه، سامسونگ سرانجام موفق شد چرخه لباسشویی را توسعه دهد که به طور خاص برای کاهش ریزش میکروپلاستیک تا 54 درصد طراحی شده است. این فناوری هم به طور موثر لباس ها را شستشو می دهد و هم انتشار میکروپلاستیک ها را کاهش می دهد و در عین حال کیفیت لباس ها را حفظ می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند توسعه، اتاق خبر سامسونگ با چهار متخصصی که با هم برای ایجاد ماشین لباسشویی کار کردند، به گفتگو نشست: وونگ چوی، که روی برنامه‌ریزی محصول کار می‌کرد، جوزفین پارک، که روی بازاریابی کار می‌کرد، چیوونگ یون، که روی استراتژی ESG کار می‌کرد و Wanhee Lee که روی توسعه و عملکرد ماشین لباسشویی کار می‌کرد.

Wanhee Lee، هنگام به اشتراک گذاشتن مشکلاتی که در طول فرآیند توسعه اولیه با آن روبرو بود، گفت: «در وهله اول هیچ استانداردی برای اندازه‌گیری اثربخشی کاهش میکروپلاستیک از لباس‌ها وجود نداشت. ما باید با کاوش و زیر سوال بردن اصول اولیه شروع می‌کردیم، مانند نحوه جمع‌آوری میکروپلاستیک‌ها از مقدار زیادی آب از لباس‌های شسته‌شده، نحوه اجرای هر مرحله از طرح، نحوه طراحی ماشین لباسشویی و بیشتر و در نهایت کدام ماده مؤثرتر است.»

جدای از ایجاد یک محصول جدید برای مصرف کنندگان، توسعه مشارکتی یک حرکت معنادار و فعال برای حفظ سلامت محیط زیست دریایی است و به همین دلیل توجه زیادی را به خود جلب کرده است. علیرغم موفقیت پروژه، مشکلاتی وجود داشت که در طول دوره توسعه باید بر آنها غلبه کرد.

سامسونگ نه تنها ماشین لباسشویی با کاهش میکروپلاستیک خود را به نمایش گذاشت، بلکه با نمایش محصولات و راه حل‌های زیست‌محیطی بر دیدگاه خود برای زندگی پایدار تأکید کرد. سامسونگ با کاهش اثرات زیست‌محیطی و کمک به کاربران از طریق مشارکت‌های جدید و محصولات نوآورانه، به کار برای سالم تر کردن سیاره زمین ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1085
  • نویسنده : هانی قلبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : www.homeappliancesworld.com
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.