• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
سلطه چین، این‌بار در صنعت خودرو

چین بر قله صادرات خودروی جهان

  • کد خبر : 1892
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
چین بر قله صادرات خودروی جهان
روزنامه نیکی ژاپن اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخ، چین با پشت سر گذاشتن ژآپین به بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در جهان تبدیل شده است.

آمارهای اولیه از انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد که برای اولین بار در تاریخ در سال ۲۰۲۳ به بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو جهان تبدیل شده است. آمارهای موجود نشان می‌دهد که این کشور آسیایی از ماه ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۳، ۴.۴۱ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی داشته است.

با این حساب چین توانسته ژاپن را که طی سال‌های گذشته معمولاً بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در جهان بوده را پشت سر بگذارد. چرا که پیش بینی می‌شود ژاپن برای کل سال ۲۰۲۳ معادل ۴.۳ میلیون دستگاه خودرو صادرات داشته باشد.

گزارش مرتبط مروری بر سیاست‌های چین در حمایت از توسعه صنعت خودروهای برقی، چگونه چین به غول صنعت خودروی برقی تبدیل شد؟ را مطالعه کنید.

آخرین باری که کشوری به جز ژاپن عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در جهان را از آن خود کرد سال ۲۰۱۶ بود که در آن سال آلمان این عنوان را تصاحب کرد. کارشناسان بر این باورند که چین به دنبال تبدیل شدن به یک کشور پیشتاز در صنعت خودروسازی است و به گذار این صنعت به سمت تولید خودروهای برقی به عنوان یک فرصت برای تحقق این هدف نگاه می‌کند.

بزرگترین مشتری خودروهای چینی در جهان در سال ۲۰۲۳ هم روسیه بوده به گونه‌ای که این کشور در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر سال جاری ۷۳۰ هزار دستگاه از چین واردات داشته است.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1892

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.