موفقیت این صنعت به دلیل سطوح پایین دستمزد آن در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و سیاست دولت ویتنام برای تشویق بخش خصوصی و جذب سرمایهگذاری خارجی با ارائه طیف وسیعی از مشوقها اتفاق افتاد. صنعت پوشاک ویتنام 2.5 میلیون نفر را استخدام کرده است که 80 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند. حداقل دستمزد از 133 دلار تا 191 دلار متغیر است.
در عین حال، سرمایهگذاری سنگینی برای تقویت بخشهای بالادست نساجی و پوشاک و کاهش وابستگی صنعت به نخها و پارچههای وارداتی انجام شده است. بازار مصرف ویتنام که به سرعت در حال گسترش است و گسترش پوشاک لوکس سرمایهگذاران را جذب کرده است. افتتاحیه اخیر فروشگاههای لوکس در ویتنام شامل Berluti، Dior، Louis Vuitton و Tiffany & Co میشوند و بسیاری از خانههای مد اروپایی با یک توزیعکننده محلی برندهای لوکس در این کشور همکاری میکنند.
با این حال، ویتنام در بازارهای اصلی صادراتی خود با باد مخالف مواجه است. تقاضا از سوی بازارهای کلیدی مانند اتحادیه اروپا و ایالات متحده در آغاز سال 2023 در حال کاهش بود که منجر به پیشبینی کاهش رشد در ارزش صادرات ویتنام شد.
از اینرو ویتنام در حال سرمایهگذاری و برنامهریزی برای ارتقای تولید و یافتن بازارهای جدید نوظهور در سایر مناطق دنیا است. چرا که این صنعت برای اقتصاد ویتنام بسیار حیاتی است. در حال حاضر صنعت پوشاک حدود 12 درصد از نیروی کار صنعتی و نزدیک به 5 درصد از کل نیروی کار کشور را استخدام کرده و 16 درصد از کل تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.