• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
میلان تردد خودروها در مرکز شهر را ممنوع می کند.

ورود خودرو ممنوع! این‌بار میلان

  • کد خبر : 1098
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
ورود خودرو ممنوع! این‌بار میلان
میلان، یکی دیگر از آلوده‌ترین شهرهای اروپا، می‌خواهد تردد خودروها را در مرکز خود ممنوع کند.

ورود خودرو ممنوع! این‌بار میلان

جوزپه سالا، شهردار میلان خواهان ممنوعیت ورود خودرو و کاهش آلودگی در کلانشهر پر ترافیک 1.4 میلیون نفری است و گفت اگر چراغ سبز دریافت کند، این اقدام را در سال 2024 اجرایی خواهد کرد. مقامات برای اجرای این ممنوعیت، از دوربین‌های نظارتی استفاده خواهند کرد. میلان یکی از آلوده‌ترین شهرهای اروپاست. به دلیل حجم ذرات ریز، آلاینده‌ای که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، این شهر کیفیت هوای پایینی دارد.

حداکثر سطح ایمن در نظر گرفته شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) میانگین بلندمدت بیش از 5 میکروگرم بر متر مکعب است و سطح میلان چیزی نزدیک به 19.7 میکروگرم بر متر مکعب، تقریباً چهار برابر مقدار مطمئن می‌باشد. برای اجرای این ممنوعیت، دوربین‌هایی در امتداد Corso Venezia نصب می‌شود تا ترافیک را ضبط کند و از ورود خودروهای شخصی جلوگیری کند.

میلان ایتالیا، ورود خودرو ممنوع! این‌بار میلان

ساکنان دارای گاراژ، هرکسی که به پارکینگ خودرو، تاکسی و حمل و نقل عمومی دسترسی دارد از این ممنوعیت معاف هستند.

افرادی که به طور غیرمجاز به این منطقه دسترسی پیدا می‌کنند با جریمه روبرو می‌شوند، اگرچه شهردار مبلغ آن را مشخص نکرد. این حرکت باعث می‌شود برخی از شلوغ‌ترین مناطق میلان برای پیاده‌روها راحت‌تر شوند، از جمله مد زیبا Quadrilatero که بسیاری از بوتیک‌های سطح بالای شهر در آن قرار دارند.

سالا در یک جشنواره تغییرات اقلیمی به خبرنگاران گفت: “من مخالف سرمایه‌داری نیستم، اما صادقانه بگویم رژه ابرخودروها در مرکز شهر، جایی که آنها نمی‌توانند پارک کنند، نباید ادامه یابد.”

او گفت که بسیاری از خانه‌های مد در منطقه‌ای که ممنوعیت اجرا می‌شود از پیشنهاد او حمایت کردند و حتی پیشنهاد کردند که این مناطق پیاده‌رو شود. سالا اکنون ایده میلانی را مطرح می‌کند که از سال 2024 دیگر هیچ خودرویی در آن تردد نخواهد کرد.

جوزپه سالا شهردار میلان ایتالیا

میلان اولین شهر اروپایی نیست که ممنوعیت خودرو را در نظر گرفته است. اوایل ماه جاری، استکهلم برنامه‌هایی را برای جلوگیری از ورود خودروهای بنزینی و دیزلی به مرکز شهر اعلام کرد. این اقدام امیدوار است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و در نتیجه آلودگی را کاهش دهد. قوانین جدید از 31 دسامبر 2024 اجرایی خواهد شد.

پاریس همچنین امیدوار است تا اوایل سال 2024 و قبل از بازی‌های المپیک، ورود خودرو را ممنوع و وسایل نقلیه شخصی را از مرکز تاریخی خود حذف کند. با این اقدام روزانه 100000 خودرو از جاده‌های پایتخت فرانسه خارج می‌شوند.

پاریس فرانسه

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1098
  • نویسنده : هانی قلبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : www.euronews.com
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.