• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
توسعه حمل و نقل سبز در استکهلم

ورود خودروهای بنزینی ممنوع!

  • کد خبر : 854
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
ورود خودروهای بنزینی ممنوع!
از سال 2025، 20 بلوک از منطقه داخلی شهر استکهلم، که شامل بخش‌های مالی و مراکز خرید اصلی آن می‌شود، فقط به تردد وسایل نقلیه الکتریکی محدود خواهد شد.

استکهلم اعلام کرده است که قصد دارد به اولین پایتخت بزرگ تبدیل شود که تردد خودروهای بنزینی و دیزلی را در مرکز خود ممنوع می‌کند تا آلودگی و صدا را کاهش دهد.

لارس استرومگرن، معاون حمل‌ونقل شهردار شهر استکهلم، با اعلام این طرح گفت: «امروزه هوای استکهلم باعث می‌شود نوزادان دچار بیماری‌های ریوی شوند و افراد مسن زودتر از موعد جان خود را از دست بدهند. ما باید گازهای مضر خودروهای بنزینی و دیزلی را از بین ببریم. به همین دلیل است که ما بلندپروازانه‌ترین منطقه، با نزخ کم‌ترین انتشار گازهای گلخانه‌ای را معرفی می‌کنیم.

وی در توییتر خود اعلام کرد: «در استکهلم، همه باید بتوانند هوای سالم را بدون بیمار شدن و سالم تنفس کنند! او شهری را با «نشستن در فضای باز و فضای کافی برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری» تصور می‌کند.

این اولین بار است که این کشور چنین قوانین سختگیرانه زیست محیطی را برای وسایل نقلیه مطرح می‌کند.

استکهلم، تردد خودروهای بنزینی و دیزلی را در مرکز شهر خود ممنوع می‌کند!

کدام مناطق تردد خودروهای بنزینی و دیزلی در استکهلم ممنوع می شوند؟

ممنوعیت خودرو 20 بلوک در مرکز شهر استکهلم، از جمله خیابان‌های منطقه کونگسگاتان، بیرگر جارلسگاتان، هامنگاتان و سووآوگن را پوشش می‌دهد.

به گفته Strömgren، این‌ها مناطقی هستند که وسایل نقلیه عمدتاً تردد می‌کننند. پس از اجرایی شدن این ممنوعیت در پایان سال 2024، فقط وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و وسایل نقلیه گازسوز مجاز به تردد در این مناطق خواهند بود. همچنین وسایل نقلیه اضطراری و افرادی که دارای مجوز معلولیت هستند مشمول این ممنوعیت نیستند.

از جمله برنامه‌های این طرح، تبدیل 130 پارکینگ به محلی برای ایجاد فضای سبز، پیاده روی و مسیر دوچرخه‌سواری است.

حزب سبز سوئد (Miljöpartiet)، برنامه‌هایی را برای یک شهر بدون آلایندگی در استکهلم تا سال 2030 ارائه کرده است. این برنامه شامل معرفی مناطق زیست محیطی با کنترل وسایل نقلیه در مناطق با کیفیت پایین، ممنوعیت خودروها در مناطق خاص و در روزهای خاص، و کاهش 30 درصدی تردد خودروها تا سال 2030 است.

در این گزارش آمده است که سالانه 1000 شهروند استکهلم به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. رقمی که امیدوار است با اقدامات جدید ترافیکی کاهش یابد.

سال گذشته، استرومگرن بودجه 2 میلیارد یورویی را برای بهبود زیرساخت‌های عابر پیاده، دوچرخه و حمل و نقل عمومی در استکهلم اعلام کرد.

قوانین جدید از 31 دسامبر 2024 اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=854
  • نویسنده : هانی قلبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : www.euronews.com
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.