• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
هدف صادرات 44 میلیاردی صنعت پوشاک و نساجی ویتنام برای سال 2024

صادرات پارچه و پوشاک ویتنام به 104 کشور

  • کد خبر : 1311
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
صادرات پارچه و پوشاک ویتنام به 104 کشور
رئیس انجمن نساجی و پوشاک ویتنام اعلام کرد: علیرغم کاهش درآمد صادراتی، محصولات نساجی و پوشاک ویتنام در سال جاری به 104 کشور صادر شدند، که بیشترین تعداد بازارهای صادراتی تا کنون بوده است.

جیانگ روز پنجشنبه در کنفرانس ویتاس گفت که این امر نشان دهنده تلاش شرکت‌ها برای تنوع بخشیدن به بازارها در بحبوحه کاهش تقاضای مصرف در بازارهای اصلی در نتیجه رکود اقتصاد جهانی است.

جیانگ گفت که صادرات پوشاک و منسوجات در سال جاری 40.3 میلیارد دلار برآورد شده است که نشان دهنده کاهش 9.2 درصدی نسبت به سال گذشته است.

ایالات متحده همچنان بزرگترین بازار صادراتی محصولات نساجی و پوشاک ویتنام با درآمد 11 میلیارد دلاری از ژانویه تا سپتامبر است. ژاپن با 3 میلیارد دلار، جمهوری کره با 2.4 میلیارد دلار، اتحادیه اروپا با 2.9 میلیارد دلار، کانادا با 850 میلیون دلار، چین با 830 میلیون دلار و کامبوج با 600 میلیون دلار در مرتبه‌های بعدی مقصد صادراتی ویتنام هستند.

صادرات محصولات نساجی و پوشاک به بازارهایی مانند آفریقا، روسیه و هند گسترش یافت.

جیانگ گفت: «این صنعت شاهد بهبود سفارشات در سه ماهه آخر سال جاری است زیرا انتظار می‌رود مصرف قبل از کریسمس و تعطیلات سال نو خورشیدی افزایش یابد».

او انتظار دارد که روند بهبود در سال 2024 ادامه یابد، اگرچه ابهام در اقتصاد جهانی همچنان وجود دارد.

این انجمن هدف از صادرات را 44 میلیارد دلار در سال 2024 تعیین کرده است.

جیانگ همچنین خاطرنشان کرد که صنعت پوشاک و نساجی همچنان با چالش‌های ناشی از افزایش الزامات مشتریان از جمله الزامات مربوط به حقوق بشر، حفاظت از محیط زیست، قوانین مبدا، بازیافت و تصفیه زباله مواجه است.

تولیدکنندگان ویتنامی تولید سبز و حرکت به سمت توسعه پایدار را تسریع می‌کنند، از جمله سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و فناوری برای توسعه محصولات سازگاری با محیط زیست و دوام بالا، همراه با سرعت بخشیدن به دیجیتالی شدن.

جیانگ گفت که صنعت پوشاک ویتنام هنوز از مزیت توافقنامه‌های تجارت آزاد (FTA) بهره می‌برد و ویتنام تنها کشوری است که با اقتصادهای بزرگ از جمله ایالات متحده، ژاپن، چین، اتحادیه اروپا، بریتانیا و روسیه دارای قراردادهای تجارت آزاد است.

وی گفت: راهبرد توسعه صنعت پوشاک و کفش تا سال 2030 که اخیراً تصویب شد، زمینه محکمی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه الیاف، بافندگی و رنگ‌سازی فراهم می‌کند و صنعت نساجی را تشویق می‌کند تا از فرصت‌های تجارت آزاد استفاده کند.

جیانگ گفت: «زمان خوبی برای صنعت پوشاک و نساجی است تا از مزایای قراردادهای تجارت آزاد برای گسترش بازارهای بین‌المللی استفاده کند». ولی افزود: «شرکت‌ها باید به صورت فعال به دنبال ایجاد زنجیره‌های ارزش و برندسازی باشند».

در سال 2024، صنعت نساجی و پوشاک به تمرکز خود بر متنوع‌سازی بازارهای صادراتی و ترویج توسعه پایدار مطابق با الزامات مربوط به اقتصاد سبز، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کار و شفافیت تولید به منظور افزایش رقابت‌پذیری ادامه خواهد داد.

 

منبع خبر

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1311
  • نویسنده : برزین جعفرتاش
  • ارسال توسط :
  • منبع : vietnamnews.vn
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.