• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
چگونه یک شهرستان در چین رهبری جهانی را در لوازم خانگی به دست آورد؟

ساخت لوازم خانگی کوچک در نیم ساعت!

  • کد خبر : 1116
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
ساخت لوازم خانگی کوچک در نیم ساعت!
در شهر سیچی (Cixi) استان ژجیانگ، اگر می‌خواهید یک لوازم خانگی کوچک بسازید حداقل 99 درصد قطعات را در عرض نیم ساعت می‌توانید پیدا کنید. پس از چندین دهه توسعه، شهرستان سیچی در نینگبو، استان ژجیانگ، به یک غول لوازم خانگی تبدیل شده است که 60 درصد از کل لوازم خانگی سراسر جهان را تولید می‌کند!

از اواسط دهه 1980، صنعت لوازم خانگی کوچک در Cixi با حمایت از تولید شرکت‌هایی از مناطق دیگر آغاز شد. Yu Xuehui، مدیر کل یک شرکت محلی لوازم خانگی، به روزنامه Securities Times گفت که Cixi عمدتاً سفارشات سرریز را از صنعت اصلی شانگهای در آن زمان دریافت می‌کرد. ساخت برخی از لوازم برقی مانند پنکه‌های برقی که در شانگهای چندان مورد توجه قرار نگرفت، به تدریج به شهرهای مجاور هم سرایت کرد.

یو گفت: “بسیاری از مردم شانگهای اقوام یا دوستانی از نینگبو دارند و آنها را در حال انجام این نوع تجارت دیدند، بنابراین آنها نیز شروع کردند.”

برای حل مشکلات فنی، Cixi از مهندسان شانگهای (معروف به مهندسان یکشنبه شانگهای) دعوت کرد تا توسعه محصول را راهنمایی کنند. و صنعت لوازم خانگی کوچک در Cixi شروع به کار کرد.

پس از دهه 1990 و به ویژه از سال 2000، شرکت‌های لوازم خانگی Cixi وارد موج دوم توسعه سریع شدند. آنها از حمایت از مناطق دیگر به یک پایگاه تولیدی کامل تبدیل شدند.

Yu Xuehui گفت که در طی این مرحله، Cixi نمونه‌ها و سفارش‌هایی را از گوانگدونگ و سایر مکان‌ها دریافت کرد. مدل کسب و کار نیز از تمرکز بر بازار داخلی به اولویت صادرات تجارت خارجی با تشویق دولت تغییر کرد.

بر اساس این دو موج توسعه، Cixi به تدریج به یکی از سه پایگاه اصلی تولید لوازم خانگی در چین تبدیل شده است (دو مورد دیگر چینگدائو در استان شاندونگ و منطقه Shunde در فوشان، گوانگدونگ) هستند. یک زنجیره صنعتی بالغ را تشکیل داده است.

 

ساخت لوازم خانگی کوچک، در نیم ساعت!

صنعت لوازم خانگی در حال حاضر بزرگترین صنعت ستون در Cixi است. بیش از 2000 تولید کننده لوازم خانگی و نزدیک به 10000 شرکت پشتیبان وجود دارد که محصولات آنها بیش از 20 سری و هزاران گونه مختلف را پوشش می‌دهند.

در صنعت لوازم خانگی کوچک، چندین “قهرمان تک” ملی در زمینه‌هایی مانند اتو برقی، بخاری و سشوار وجود دارد. تولید سالانه آهن‌های برقی شهرستان بیش از 60 میلیون دستگاه است که بیش از 60 درصد از حجم صادرات ملی را تشکیل می‌دهد. تولید سالانه بخاری‌ها بیش از 25 میلیون واحد است که بیش از 30 درصد از کل تولید ملی را تشکیل می‌دهد.

موفقیت ‘Cixi’ و ارتباط نزدیک آن با اقتصاد خصوصی توسعه یافته

لو پینگ، مدیر ارشد مالی شرکت برق ژجیانگ یولی گفت: «این نه تنها یک مزیت اقتصادی ژجیانگ بلکه یک مزیت برای شرکت‌های لوازم خانگی Cixi است. تقریباً همه شرکت‌های لوازم خانگی در Cixi شرکت‌های خصوصی هستند. آنها به بازار نیاز دارد و دارای چرخه توسعه محصول کوتاه، کارایی مدیریت بالا و کنترل دقیق بر هزینه های تولید است.”

در این زمینه توسعه اقتصادی، لوازم خانگی کوچک Cixi دارای هزینه کم، نسبت عملکرد بالا و طیف گسترده ای از دسته بندی محصولات هستند. به جز چند محصول کوچک چینی لوازم خانگی (تلویزیون، اجاق‌های مایکروویو، اجاق‌های القایی، پلوپز و زودپز برقی)، Cixi تقریباً همه محصولات دیگر را تولید می‌کند و دسته‌بندی محصولات را نسبتاً متنوع می‌کند.

یو گفت: در Cixi، اگر می‌خواهید یک لوازم خانگی کوچک بسازید، در عرض نیم ساعت، می‌توانید حداقل 99 درصد قطعات را پیدا کنید. ممکن است فقط شرکت‌های تولید تراشه در دسترس نباشند. در عرض نیم ساعت، هنوز هم می‌توانید چندین تولیدکننده را پیدا کنید!

در سه ماهه اول سال 2023، داده‌های گمرک محلی نشان می‌دهد که ارزش صادرات ماشین لباسشویی به 210 میلیون یوان (28.74 میلیون دلار) رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 51.3 درصد افزایش داشته است. تلویزیون مرکزی چین در ماه می گزارش داد که ارزش صادرات یخچال و فریزر 480 میلیون یوان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1116
  • نویسنده : هانی قلبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : www.chinadaily.com.cn
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.