• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
سامانه یکپارچه فروش خودرو باز می‌شود

شهریور، مرحله سوم طرح فروش خودرو

  • کد خبر : 703
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
شهریور، مرحله سوم طرح فروش خودرو
با پیش‌فروش تعداد زیادی خودرو، دو خودروساز بزرگ کشور تمایل چندانی به اعلام طرح جدید فروش ندارند. با این حال وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد در تابستان 1402 یک طرح ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی داشته باشد.

هنوز از نوع و تعداد خودروهای عرضه شده در مرحله سوم طرح فروش خودرو خبری در دست نیست. با این وجود ثبت نام از طریق سامانه یکپارچه خواهد بود و وزارت صمت تمایل دارد که همچنان از این سامانه برای فروش خودروهای داخلی استفاده کند. مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام کرد که در این دوره امکان جایگزینی خودرو وجود دارد و لیست خودروهای عرضه شده در این دوره، در هفته آتی اعلام می‌شود. به گفته او جزئیات طرح جایگزینی و مهلت انصراف از طرح دوم سامانه یکپارچه برای شرکت درطرح سوم سامانه این هفته پس از جلسه با وزارت صمت اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که ثبت نام از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس (esalecar.ir) انجام می‌شود و نیازی به ثبت نام جداگانه در سایت شرکت‌های خودروسازی نیست. همچنین بهتر است که متقاضیان خرید خودرو ودیعه صد میلیونی را آماده کنند تا در زمان ثبت نام دچار مشکل نشوند. لازم به یادآوری است که همچنان قیمت کارخانه خودروهای داخلی فاصله قابل توجهی با قیمت بازار دارد و خرید خودروی داخلی از طریق سامانه یکپارچه در برخی از مدل‌ها به نصف قیمت بازار می‌رسد. برای مثال قیمت کارخانه پژو پارس TU5 275 میلیون تومان است که در بازار بیش از 600 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این نسبت اختلاف قیمت کارخانه و بازار برای بسیاری دیگر از خودروهای داخلی، به ویژه خودروهای شرکت ایران‌خودرو از جمله انواع سمند، پژو 206، دنا و … هم صادق است.

آخرین اخبار مربوط به قرعه‌کشی خودرو را از سایت خبری تحلیلی صدای تولید دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=703

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.