• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
برترین ماشین‌های برقی موجود در بازار

بهترین خودروهای برقی 2023

  • کد خبر : 1160
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
بهترین خودروهای برقی 2023
در انتخاب بهترین خودروهای برقی موجود در بازار، مجموعه کاملی از قیمت و هزینه‌های نگهداری گرفته تا طراحی، فناوری و تجربه کلی رانندگی مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه بررسی شامل 10 مورد برتر شد که شامل تمام آن چیزی می‌شود که از یک خودروی برقی انتظار دارید.

10. هیوندای آیونیک 5

هیوندای آیونیک 5

جاه طلبی‌های هیوندای به طور کامل با ورود Ioniq 5 محقق شد و این مدل همچنان رقبای ممتازی مانند آئودی Q4 e-tron و تسلا مدل Y را به دردسر انداخته است. فناوری خودروهای الکتریکی نسل جدید همراه با عملکرد و قابلیت شارژ قابل‌قبول از جمله این موارد است.

Ioniq 5 با داشتن یک سیستم اطلاعات عالی و کیت استاندارد سخاوتمندانه، از فضای موجود کاربردی و راحتی نیز برخوردار است. بنابراین از شانس پیمودن مایل‌ها لذت خواهید برد.

 

9. رنو مگان E-Tech

رنو مگان E-Tech

هاچ بک معروف خانواده مگان رنو برای آخرین نسل پنجم خود به یک مدل فقط الکتریکی تبدیل شده است. البته مدلی با نشانه‌های ظاهری کراس اوورهای آشکار. فناوری را با نیسان آریا کمی بزرگتر به اشتراک می‌گذارد و با کابین باکیفیت، صندوق عقب بزرگ و سیستم اطلاعات کاربر پسند خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این خودرو که با نام مگان E-Tech شناخته می‌شود، تنها به شکل الکتریکی خالص در دسترس است و پلتفرم پیشرفته CMF-EV که با آریا مشترک است در واقع باعث کاهش وزن مناسب در مقایسه با رقبایی مانند فولکس واگن ID.3 می‌شود. رنو با 1636 کیلوگرم وزن حدود 200 کیلوگرم سبک تر از فولکس واگن است. این وزن کم (برای یک خودروی الکتریکی) به مگان 217 اسب بخاری کمک می‌کند تا سرعت 0-62 مایل در ساعت 7.5 ثانیه و حداکثر سرعت 99 مایل در ساعت را داشته باشد.

 

8. نیسان آریا Nissan Ariya

نیسان آریا

اگر به دنبال یک شاسی‌بلند خانواده تمام الکتریکی با توانایی درخشان هستید، نیسان آریا باید در صدر لیست شما قرار گیرد. استعدادهای آشکار آریا خریداران خانواده بیشتری را متقاعد خواهد کرد که به سمت موتورهای باطری حرکت کنند.

آریا که رانندگی راحت و خوبی دارد، گام بزرگی را برای نیسان از نظر کیفیت، مهندسی و فناوری داخل خودرو احساس می‌کند. بدنه کوپه-SUV آن خوب به نظر می‌رسد، در حالی که بسیاری از لمس‌های کاربردی مفید در کابین وجود دارد تا زندگی را کمی آسان‌تر کند!

سری Ariya با گزینه باتری 63 کیلووات ساعت (قابل استفاده) همراه با یک موتور الکتریکی 215 اسب بخاری شروع می‌شود که مسافت ادعایی 250 مایل را فراهم می‌کند. یک گزینه باتری بزرگتر 87 کیلووات ساعتی نیز با انتخاب پیشرانه‌های تک موتوره 239 اسب بخاری یا دو موتوره 302 اسب بخاری e-4ORCE نیز موجود است که دومی سرعت 0-62 مایل در ساعت را به طور جدی 5.7 ثانیه ارائه می دهد.

 

7. سیتروئن e-C4 و e-C4 X

سیتروئن e-C4 و e-C4 X_ Citroen e-C4-3

خودروی تمام الکتریکی خانواده سیتروئن سطوح بالایی از راحتی را ارائه می‌دهد که ما از این برند فرانسوی انتظار داریم! چه مدل هاچ‌بک e-C4 یا e-C4 X را انتخاب کنید، هر دو مدل ادعا می‌کنند بیش از 200 مایل برد باتری دارند، بنابراین برای اکثر نیازهای روزمره کافی است. هنگامی که نیاز به شارژ دارید، قابلیت شارژ سریع 100 کیلوواتی به شما این امکان را می‌دهد که 10 تا 80 درصد شارژ را در کمتر از 30 دقیقه تکمیل کنید.

 

6. BYD Atto 3

BYD Atto 3

BYD که مخفف “رویاهای خود را بسازید” (Build Your Dreams) یک ورود جدید به بازار خودروی بریتانیا است و این برند چینی قبلاً با کراس اوور Atto 3 خود به میدان آمده است، خوب به نظر می‌رسد و حتی وقتی در داخل صندلی می‌نشینید، عنصری از تجمل وجود دارد.

به دلیل اینکه Atto 3 مملو از ویژگی‌های عجیب و غریب است، وقتی صحبت از سرگرمی‌های موسیقی به میان می‌آید، Spotify به صورت استاندارد گنجانده شده است و از طریق یک صفحه نمایش لمسی وسط چرخان قابل دسترسی است. اگر تناسب اندام بیشتر مورد شماست، انتخابگر دنده، دریچه‌های هوا و طراحی دستگیره درها همگی از تجهیزات وزنه برداری الهام گرفته شده‌اند.

جدا از چیزهای جدید، Atto 3 هنوز دارای ویژگی‌های معقول زیادی است، از جمله رتبه بندی ایمنی کامل پنج ستاره Euro NCAP. باتری 60.5 کیلووات ساعتی برای مسافت 260 مایلی در سیکل ترکیبی WLTP مناسب است و قابلیت شارژ سریع 150 کیلووات به آن اجازه می‌دهد تا 30 تا 80 درصد در 29 دقیقه شارژ شود.

5. Porsche Taycan پورشه تایکان

 Porsche Taycan_ پورشه تایکان

تایکان یک خودروی الکتریکی بسیار توانا و مطلوب است. مهندسان پورشه در حالی که قیمت بالایی دارند، تجربه رانندگی را به ارمغان آورده‌اند که کمتر خودروی برقی دیگر با هر قیمتی می‌تواند به آن نزدیک شود.

با وجود وزن اضافی اجتناب‌ناپذیر در مقایسه با خودروهای اسپرت پورشه بنزینی، تایکان چهار در، چابکی و عملکرد برند را حفظ کرده است. با حداکثر قدرت 751 اسب بخار در نوع توربو S و برد تا 315 مایل در مدل‌های باتری 93.4 کیلووات ساعتی، یک ماشین بسیار چشمگیر است.

 

4. BMW iX

BMW iX

بی‌ ام‌ و در طول سال‌ها مدل‌های برقی‌شده خوبی را با خودروی اسپرت انقلابی i8 و سوپرمینی اصلی‌تر i3 به عنوان نمونه‌های فوق‌العاده‌ای از مهارت مهندسی سازنده آلمانی ارائه کرده است.

iX اولین خودروی شاسی بلند باتری دار BMW است که بر روی پلت فرم اختصاصی EV ساخته شده است. سه نسخه موجود است: اولی xDrive40 332 اسب بخاری با باتری 71 کیلوواتی است که برای مسافت 257 مایل مناسب است، در حالی که دو نسخه دیگر xDrive50 با قدرت 516 اسب بخار و M60 با قدرت 611 اسب بخار آینده هستند. این مدل‌های قدرتمندتر، اندازه باتری را به 105 کیلو وات افزایش می‌دهند و به ترتیب به حداکثر مسافت ادعایی 380 و 357 مایلی دست خواهند یافت.

تمام نسخه‌های BMW iX دارای سیستم چهارچرخ متحرک و دو موتور هستند و اگرچه این امر به وزن بیش از 2400 کیلوگرمی نسبتاً سنگین کمک می‌کند، iX به طرز شگفت‌آوری خوب اداره می‌شود.

3. BMW i4

BMW i4

بی ام و i4 تعهد این برند را هم به آینده برقی و هم میراث غنی آن برای ارائه خودروهایی با رانندگی عالی نشان می‌دهد. مسلماً بهترین بخش در مورد i4 نحوه کنترل آن است. علیرغم وزن بیش از دو تن، در پیچ‌ها با احساس فرمان دقیق و چابکی چشمگیر، احساس می‌شود. در واقع، به کنار پیشرفت بی‌صدا، برای تشخیص تفاوت بین آن و یک سری 4 گرن کوپه با سوخت فسیلی تلاش می‌کنید.

eDrive40 i4 335 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای رانندگی روزانه کافی است. همچنین نسخه 536 اسب بخار i4 M50 نیز وجود دارد که اولین خودروی الکتریکی است که توسط بخش M با تمرکز بر عملکرد BMW تولید شده است. مدل 335 اسب بخاری در هر دو تیپ اسپرت و M اسپرت ارائه می‌شود که هر دو دارای کیت سالمی هستند. مدل‌های اسپورت M با حدود 1500 پوند بیشتر به‌روزرسانی‌های آرایشی دریافت می‌کنند. با این حال، کیت اختیاری نسبتاً گران است و i4 به اندازه رقبای خود ارزش برای پول ارائه نمی‌دهد.

 

2. MG4

MG4

MG در زمانی که هزینه‌ها در خط مقدم تفکر همه قرار دارد، کارهای بزرگی را در انتهای بازار خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه تر انجام می‌دهد. MG4 یک هاچ بک خانوادگی برقی با قیمتی است که بسیاری از رقبای کوچکتر در اندازه سوپرمینی را کاهش می‌دهد. رانندگی خوب است، جهت استایل جدید و واضحی را برای برند به نمایش می‌گذارد و با قابلیت شارژ سریع چشمگیر همراه است. در قیمت، انتقاد از آن بسیار سخت است.

دو گزینه پیشرانه وجود دارد که هر دو از یک موتور الکتریکی نصب شده در عقب برای به حرکت درآوردن چرخ‌های عقب استفاده می‌کنند. یک مدل باتری 51 کیلووات ساعتی با 168 اسب بخار محدوده را باز می‌کند یا گزینه‌ای برای ارتقا به باتری 64 کیلووات ساعتی و 200 اسب بخار وجود دارد. حداکثر برد 281 مایلی مدل SE Long Range و همچنین قابلیت شارژ سریع 150 کیلوواتی آن قابل توجه است.

فضای داخلی MG4 ممکن است مانند برخی از رقبا احساس کلاس بالا و فناوری پیشرفته نداشته باشد، اما فضای زیادی در آنجا با فضای پای مناسب و صندوق عقب 363 لیتری وجود دارد. این عملکردی و کاربردی است، در حالی که اعتبار ارزش برای پول MG4 آن را به یک خودروی الکتریکی واقعا رقابتی تبدیل کرده است که به وضوح شایسته عنوان بهترین خودروی الکتریکی مقرون به صرفه ما در سال 2023 است.

 

1. Hyundai Kona Electric هیوندای کونا الکتریک

هیوندای کونا الکتریک_ Hyundai Kona

شاید این خودرو بخشی از خانواده Ioniq نباشد، اما نسل دوم هیوندای کونا الکتریک یکی از بهترین خودروهای الکتریکی این برند تاکنون است. ما آنقدر آن را دوست داریم که آن را به‌عنوان خودروی سال 2023، شاسی‌بلند کوچک سال و خودروی شرکت کوچک سال نیز نام‌گذاری کردیم.

Kona اصلی قبلاً مورد توجه مشتریان قرار گرفته بود، اما مدل از نظر اندازه کمی محدود بود. با این حال، اکنون خودروی جدید بر روی همان پلتفرم کیا نیرو قرار گرفته است، بنابراین فضای بیشتری همراه با مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها از جمله ظاهر جدید بسیار جسورانه‌تر، فناوری ارتقا یافته روی برد و مواد با کیفیت بالاتر ارائه می‌شود.

وارد شوید و داشبورد اکنون تحت تسلط دو صفحه نمایش 12.3 اینچی است که با نرم افزار کاملاً جدید کار می‌کنند. هیوندای از کنترل‌های فیزیکی دوری نکرده است، زیرا هنوز دکمه‌هایی برای سیستم‌هایی مانند کنترل آب و هوا و رادیو وجود دارد.

دو پیشرانه با Kona جدید ارائه می‌شود. یک باتری 48 کیلووات ساعتی با یک موتور 154 اسب بخار یا یک واحد 65 کیلووات ساعت با یک موتور 215 اسب بخار جفت شده است. باتری بزرگتر می‌تواند رسماً 305 مایل برد داشته باشد و شارژ سریع 10 تا 80 درصد کمتر از 45 دقیقه طول می‌کشد. تمام Konas های فروخته شده در بریتانیا همچنین دارای یک پمپ حرارتی هستند که به صورت استاندارد نصب شده است.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1160
  • نویسنده : هانی قلبی
  • ارسال توسط :
  • منبع : www.autoexpress.co.uk
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.