• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
0
تامین اتوبوس و مینی‌بوس برای 3 سال آینده

سفارش اتوبوس به 13 تولیدکننده داخلی!

  • کد خبر : 1811
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
سفارش اتوبوس به 13 تولیدکننده داخلی!
خریدهای دولتی یکی از راه‌های حمایت از صنایع داخلی است. با این حال بی‌توجهی به ملاحظات توسعه صنعتی باعث می‌شود این خریدها اثر چندانی بر تقویت صنایع داخلی نداشته باشد. یکی از اشتباهات رایج در این زمینه بی‌توجهی به مسئله اقتصاد مقیاس است.

در حالی که در بهترین حالت بازار ایران ظرفیت داشتن یک الی دو تولیدکننده اتوبوس را دارد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از امضا تفاهم‌نامه با 13 تولیدکننده اتوبوس خبر داد! عدم توجه به اقتصاد مقیاس یکی از امراض اقتصاد ایران است. تعدد تولیدکنندگان باعث تولید غیرقابتی، افزایش قیمت، کاهش کیفیت و فقدان امکان سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه می‌شود. در ادامه متن خبر را بخوانید.

به گزارش ایرنا، «شهریار افندی‌زاده» در گفت و گو با برنامه «روی خط اقتصاد» افزود: مقرر شده پنج‌هزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور شوند. در این راستا وزارت راه و شهرسازی جلساتی با دستگاه‌های مسئول در این باره برگزار کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته تعداد اتوبوس‌های بین‌شهری کاهش یافت، یا به دلیل افزایش سن، در مسافت‌های کوتاه استفاده می‌شود، بنابراین امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ایجاد شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی عنوان‌کرد: از همه سرمایه گذاران داخلی و شرکت‌های حمل و نقلی درخواست می‌کنیم در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم.

همچنین می‌توانید «آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی» را مشاهده کنید.

او ادامه داد: سازمان حمل نقل جاده‌ای با ۱۳ کارخانه داخلی به‌منظور تامین اتوبوس و مینی‌بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. همچنین واردات در کنار تولیدات داخلی مد نظر است تا بتوانیم کمبود وسایل حمل و نقل بین جاده‌ای را جبران کنیم.

افندی‌زاده تصریح‌کرد: همه شرکت‌های حمل و نقلی دارای کارت بازرگانی می‌توانند اقدام به واردات اتوبوس و مینی‌بوس کنند. همچنین تجار نیز می‌توانند اقدام به واردات کنند اما محور اصلی باید شرکت‌ها باشند و هیچ انحصاری در قانون برای آن دیده نشده است.

وی درباره تغییر کریدور ترانزیتی جاده ابریشم از ایران، گفت: مسیرهایی که به عنوان کریدور ترانزیتی هستند، همه کشورها تلاش می‌کنند سهمی از جابه‌جایی کالا در آنها داشته باشند.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1811

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.