• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
قیمت 22 مدل خودروی وارداتی اعلام شد

ارزان‌ترین خودروی وارداتی 826 میلیون تومان

  • کد خبر : 1802
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
ارزان‌ترین خودروی وارداتی 826 میلیون تومان
سامانه یکپارچه عرضه خودورهای وارداتی در حالی قیمت ۲۲ خودروی وارداتی را اعلام کرد که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دهم اردیبهشت‌ماه در پاسخ به یکی از نمایندگان مجلس گفته بود که «خودروهایی با 5 هزار الی 5 هزار و 500 دلار با کیفیتی بسیار عالی وجود دارد که می‌تواند به کشور وارد شود». با این حال قیمت پایه ارزان‌ترین خودرو وارداتی بالای 800 میلیون تومان اعلام شده است.

واقعیت این است که هر فردی با کمترین آشنایی با صنعت خودروسازی می‌داند که اصلا خودروی 5000 تا 5500 دلاری وجود ندارد چه برسد به اینکه بخواهد آن خودرو با کیفیت عالی باشد. با این حال نارضایتی مردم از تورم و صنعت خودروسازی باعث شد جوی در حمایت از واردات خودرو شکل بگیرد و متاسفانه بسیاری از مسئولین و سیاستمداران هم با این جو همراه شدند.

قالیباف واردات خودروی پنج هزار دلاری

ادعای عجیب رئیس مجلس مبنی بر امکان واردات خودروی با کیفیت 5 هزار دلاری!

مقاله مرتبط «تخریب صنعت خودروسازی توسط دولت؛ خودروی پنج هزار دلاری نداریم!» را مطالعه نمایید.

حالا پس از گذشت چند ماه تعداد قابل توجهی خودرو در مدل‌های مختلف به کشور وارد شد و به تازگی سامانه یکپارچه عرضه خودورهای وارداتی قیمت ۲۲ خودروی وارداتی را بر اساس مدل اعلام کرد. علیرغم اینکه مسئولان و حامیان واردات وعده خودروهای خارجی ارزان‌قیمت می‌دادند، ارزان‌ترین خودروی واردات 826 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و عمده خودروهای وارداتی بالای یک میلیارد تومان هستند. جالب اینکه قیمت‌های مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های زیر اضافه می‌شود!

قیمت خودروهای وارداتی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.جدول قیمت خودروهای وارداتی

در واقع تمام شعارها درباره واردات خودروهای ارزان‌قیمت و باکیفیت خارجی اشتباه بوده است، موضوعی که کارشناسان و افراد آشنا با بازار خودرو نسبت به آن هشدار داده بودند.

لینک کوتاه : https://stolid.ir/?p=1802

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.